Springfield Armory Forums banner

Wat is je favoriete handpistool?

7.2K views 69 replies 43 participants last post by  hodge5  
#1 ·
Het is een simpele vraag. De bedoeling is om de gemeenschap hier op het Springfield Forum te bevorderen en iets over elkaar te leren. Het is geen competitie, discussie of bash-sessie. Simpelweg, wat is je favoriet en je bent welkom om te delen waarom. Ik bezit meer Springfields dan welk ander merk dan ook, en ze worden zeer gewaardeerd. Maar mijn absolute favoriet, zowel van wat ik nu bezit als van wat ik in het verleden heb bezeten, is mijn Bul Armory SASII 3.25 ultralight. Het is een zeer goed gebouwde 2011, klein maar niet te veel, het heeft een fantastische trekker en voldoende capaciteit. Perfect? Nee. Perfect voor mij? Zo dichtbij als ik heb gevonden. Het is een blijvertje.

#6 ·
Ik heb waarschijnlijk drie handpistolen die bovenaan mijn lijst staan. Mijn Bul Armory SAS Tac II 4.25" is een absolute vreugde om mee om te gaan en mee te schieten en is een uitstekend allround wapen voor op de schietbaan, thuisverdediging en OK voor mij om OWB te dragen, vooral in de winter. Mijn top 1911 is mijn Springfield EMP4 Champion. Ze is super lief en gemakkelijk om goed mee te schieten. Last but not least is mijn CZ 75D PCR. Ik schiet er net zo goed mee als met alles, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en is al jaren een vertrouwde metgezel op mijn heup. Ik hou van het DA/SA-wapen met decocker-stijl voor defensief dragen.

#10 ·
Het is een simpele vraag. De bedoeling is om de gemeenschap hier op het Springfield Forum te bevorderen en iets over elkaar te leren. Het is geen competitie, argument of bash-sessie. Simpelweg, wat is je favoriet en je bent welkom om te delen waarom.
Ik bezit meer Springfields dan welk ander merk dan ook, en ze worden zeer gewaardeerd. Maar mijn absolute favoriet, zowel van wat ik nu bezit als van wat ik in het verleden heb bezeten, is mijn Bul Armory SASII 3.25 ultralight. Het is een zeer goed gebouwde 2011, klein maar niet te veel, het heeft een fantastische trekker en voldoende capaciteit. Perfect? Nee. Perfect voor mij? Zo dichtbij als ik heb gevonden. Het is een blijvertje.
Ik ben dol op mijn Springfield 3.8 Elite 9mm.

#11 · (Edited)
Ik heb meer dan 20 verschillende handpistolen. Hier zijn mijn favorieten en waarom ze de favorieten zijn.

Favoriet over het algemeen: Beretta 92 FS. Ik kan er een spijker mee in slaan. De indoor schietbaan waar ik lid van ben, heeft een afstand van 5 tot 25 yard voor het plaatsen van het doel. Op 25 kan ik een heel magazijn in de 9 en 10 ring plaatsen.
Op de tweede plaats staat mijn M&P 2.0 .40, die minder dan 1500 patronen heeft afgevuurd.

Beste verborgen draagbare pistool met hoge capaciteit: Springfield Hellcat. Nooit een probleem mee gehad en met meer dan 9.000 patronen slechts 5 keer niet afgevuurd en dat lag aan de munitie. Geweldig point and shoot op 7-10 yard.
Dit wordt gevolgd door mijn Shield plus. Hoewel iets groter, presteert hij vergelijkbaar met de Hellcat en geen enkel probleem met de 5500 patronen die er doorheen zijn gegaan.

Beste zakpistool: Glock 42. Ik heb magazijnen met tien patronen en hij is altijd betrouwbaar. Hij is maximaal 10 yard goed, maar hij heeft nog nooit een storing gehad. 4750 patronen erdoorheen.

Beste full size revolver is een Taurus model 65 gemaakt in 1985 in Brazilië. Meer dan 10.000 patronen erdoorheen en kan een spijker in slaan!

Beste compacte revolver: S&W 442. Geweldig point and shoot buikpistool.

#13 · (Edited)
Ik ben gecharmeerd van .45 1911's, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik heb niet veel met slagpistooldragers. Ik hou van een externe hamer, veiligheidssystemen, enz. Hier afgebeeld zijn mijn EDC (Kimber Pro Carry II), mijn 5" SA Ronin en mijn 1941 Colt M1911A1 van de overheid (ik kreeg hem in 1985). Ik zou graag nog een 5" Ronin in 9mm willen hebben, omdat ik het gevoel heb dat ik een 9 in de collectie nodig heb. Ik ben tegenwoordig ook gecharmeerd van roestvrij staal, zowel in handvuurwapens als in lange wapens.

#14 ·
Het is een simpele vraag. De bedoeling is om de gemeenschap hier op het Springfield Forum te bevorderen en iets van elkaar te leren. Het is geen competitie, ruzie of bash-sessie. Simpelweg, wat is je favoriet, en je bent welkom om te delen waarom.
Ik bezit meer Springfields dan welk ander merk dan ook, en ze worden zeer gewaardeerd. Maar mijn absolute favoriet, zowel van wat ik nu bezit als van wat ik in het verleden heb bezeten, is mijn Bul Armory SASII 3.25 ultralight. Het is een zeer goed gebouwde 2011, klein maar niet te veel, het heeft een fantastische trekker en voldoende capaciteit. Perfect? Nee. Perfect voor mij? Zo dichtbij als ik ben gekomen. Het is een blijvertje.
Alles Springfield 1911. Specifiek de Government en Commander maten in 45 ACP.

#16 ·
Het is een simpele vraag. De bedoeling is om de gemeenschap hier op het Springfield Forum verder te bevorderen en iets over elkaar te leren. Het is geen competitie, ruzie of bash-sessie. Simpelweg, wat is je favoriet en je bent welkom om te delen waarom.
Ik bezit meer Springfields dan welk ander merk dan ook, en ze worden zeer gewaardeerd. Maar mijn absolute favoriet, zowel van wat ik nu bezit als van wat ik in het verleden heb bezeten, is mijn Bul Armory SASII 3.25 ultralight. Het is een zeer goed gebouwde 2011, klein maar niet te veel, het heeft een fantastische trekker en voldoende capaciteit. Perfect? Nee. Perfect voor mij? Zo dichtbij als ik heb gevonden. Het is een blijvertje.
Ik heb alleen een Echelon. Ik gebruik het als platform voor het schieten op doelen. Het is het eerste SA-pistool dat ik in meer dan een decennium heb gekocht.
Ik heb andere SA-vuurwapens gehad (M1A, 1911's & polymer) en vond ze niet veel. Maar de Echelon is modulair, is optics-ready voor de groene stip die ik graag op een doelpistool heb, en de vijf magazijnen in totaal (na "korting"). Een lagere loopas dan de Sig P320 (maar iets hoger dan een CZ). Met de groene stip kan ik hem stabiel genoeg houden om in het nauwkeurigheidsbereik van mijn CZ S2 & TSO2 te komen.
Zoals hierboven vermeld, ben ik niet geĂŻnvesteerd in SA maar vind ik hun Echelon leuk.

#19 ·
Ik heb een erg mooie Colt Lightweight Commander die ik decennia geleden nieuw kocht. Artritis heeft het helaas pijnlijk gemaakt om mee te schieten. Ik bezit ook een nieuwe SA Mod 3, een CZ P10 C en een SA XDM Competition .40 S&W, maar ik voel me niet 100% comfortabel bij het dragen van pistolen met slagpin die gespannen maar niet vergrendeld zijn, vanwege het gebrek aan externe veiligheidssystemen, dus ik moet stemmen op mijn CZ P09 met de hamerontspanner.

#21 ·
Mijn SA Prodigy Comp zonder twijfel. 4000+ probleemloze, snelle en nauwkeurige schoten. Mijn #1 pistool out of the box bij wedstrijdschieten.
Welkom op het forum jmo102761. Dat lijkt niet de originele trekker op je Prodigy te zijn. Zou je ons er alsjeblieft over kunnen vertellen, waarom je hem hebt veranderd en hoe het de prestaties heeft verbeterd?

#24 ·
…na 3K foutloze rondes is mijn Sig P226 Extreme mijn favoriete pistool aller tijden en nachtkastpistool geweest voor het afgelopen jaar.

Het voelt goed in mijn handen. Ik ben in staat om de grip op het pistool goed te houden, waardoor ik de terugslag kan beheersen voor snelle vervolgschoten, samen met de korte reset-trekker van de fabriek is de reden waarom ik echt van dit pistool geniet.

#29 ·
Ik ben dol op alles aan mijn Echelon, behalve dat de trigger reset erg licht en traag is. Dit is een veel voorkomende klacht, maar de enige klacht die ik ooit over het platform heb gehoord. Ik kan sneller schieten dan de trigger reset. Weet iemand of Springfield een nieuwe veer heeft of dat iemand een aftermarket veer aanbiedt die beter is? Powder River verkoopt een trigger kit, maar de reviews daar stellen ook dat de originele trigger veer nog steeds beter is dan de aftermarket.

#30 ·
Ik ben dol op alles aan mijn Echelon, behalve dat de trigger reset erg licht en langzaam is. Dit is een veel voorkomende klacht, maar de enige klacht die ik ooit over het platform heb gehoord. Ik kan sneller schieten dan de trigger reset. Weet iemand of Springfield een nieuwe veer heeft of dat iemand een aftermarket veer aanbiedt die beter is? Powder River verkoopt een trigger kit, maar de beoordelingen daar stellen ook dat de originele trigger veer nog steeds beter is dan de aftermarket.
Powder River Precision heeft een veel betere trigger kit. Deze is hier te vinden ... PRP® Trigger Kit voor Springfield® Echelon™
Deze kit kan worden geĂŻnstalleerd door de eindgebruiker of een wapenmaker of een wapensmid. Zowel YouTube als PRP hebben installatievideo's voor deze trigger kit. Deze kit wordt veel gebruikt in mijn omgeving en heeft een goede reputatie.
PRP heeft instructievideo's voor hun producten die hier te vinden zijn ... 123powderriver